4 Ιουλ 2012





ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 
ΠΑΤΡΩΝ & ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ                                                    ΠΑΤΡΑ 4/7/2012

ΠΡΟΣ : 
      Μ.Μ.Ε. (ΕΝΤΥΠΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Πέμπτη 29/6/2012, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη τακτική Γενική Συνέλευση της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων, στην αίθουσα «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» στην Κ. Αχαΐα.
Η πρωτοβουλία αυτή του Δ.Σ., επήλθε μετά από δικό μας αίτημα για εφαρμογή των προβλεπόμενων υποχρεώσεων που προκύπτουν από το καταστατικό της οργάνωσης, που χρόνια τώρα δεν τηρούνταν.
Θεωρούμε θετικό ότι επιτέλους η Πολυτεκνική Οργάνωση αρχίζει, δειλά-δειλά, να μεταβαίνει και σε άλλους όμορους Δήμους και να πραγματοποιεί Γεν. Συνελεύσεις.


Αρνητικό όμως είναι η μικρή συμμετοχή των μελών μας, που οφείλεται, κατά την γνώμη μας, στην μέχρι τώρα λειτουργία του Δ.Σ. και στην έλλειψη εμπιστοσύνης.
· Στην υπόψη Γεν. Συνέλευση, επαναφέραμε τις μέχρι τώρα προτάσεις μας που κατά καιρούς έχουμε καταθέσει και δημοσιοποιήσει.
· Ζητήσαμε ενημέρωση σχετικά με τη λειτουργία της οργάνωσής μας και που εγγράφως έχουμε απαιτήσει, στα οποία δυστυχώς δεν πήραμε ικανοποιητικές απαντήσεις.
· Παράλληλα καταθέσαμε ένα προσχέδιο καταστατικού για διαβούλευση, για τη δημιουργία του «ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ» για πολύτεκνους, που χρήζουν άμεσης βοήθειας. 
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Δ.Σ., θα προχωρήσει άμεσα στη συγκρότηση της απαιτούμενης επιτροπής, ώστε σε συνεργασία με τον Νομικό Σύμβουλο της οργάνωσης και αφού συγκεντρώσει τυχόν παρατηρήσεις και προτάσεις των μελών μας, να προταθεί στην επόμενη Γεν. Συνέλευση του Σεπτεμβρίου προς έγκριση και να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο.
Γιατί για μας δεν έχει σημασία να διαπιστώνουμε απλώς το πρόβλημα. Δεν έχει σημασία να περιοριζόμαστε απλώς στην καταγγελία και να στιγματίζουμε τους αίτιους. Πρέπει να δημιουργήσουμε τα Δίκτυα Αλληλεγγύης που χρειάζεται η χώρα, η κοινωνία και η Πολύτεκνη Οικογένεια.
Να συγκροτήσουμε τις δομές και τις συνθήκες για να στηρίξουμε ο ένας τον άλλο και περισσότερο τους πολύτεκνους που σήμερα έχουν ανάγκη.
Το υπόψη προσχέδιο καταστατικού βρίσκεται παρακάτω, και ο καθένας μας μπορεί να διατυπώσει, -μέσω του διαδικτύου ή επιστολής στα γραφεία της Πολυτεκνικής Οργάνωσης,- προτάσεις και ιδέες προς την επιτροπή, για την ολοκλήρωσή του και σύσταση του Ταμείου Αλληλεγγύης.


ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ


ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ
 « Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΒΟΗΘΕΙΑ»

Άρθρο 1

Στο πλαίσιο των καταστατικών σκοπών και μέσων δράσης της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων, και σύμφωνα με τα άρθρα 25 έως και 32 του καταστατικού της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων πρέπει να λειτουργεί Ταμείο Αλληλεγγύης με σκοπό, την παροχή βοήθειας (οικονομικής ή σε είδος) σε Πολύτεκνες οικογένειες μέλη μας, που αντιμετωπίζουν έκτακτες οικονομικές ανάγκες ή προβλήματα υγείας. 
Σκοπός του ταμείου είναι να εμπνεύσει το αίσθημα της αλληλοβοήθειας και να αναπτύξει μεταξύ των μελών μας την αλληλεγγύη.

Άρθρο 2

Σήμα -Σφραγίδα

Το ταμείο Αλληλεγγύης της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων έχει ως έμβλημα (σήμα) την εικόνα της Παναγίας η Βοήθεια στο κέντρο της στρογγυλής σφραγίδας. 
Περιμετρικά σε δύο στήλες αναγράφεται, στην μια εξωτερική στήλη «ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΤΡΩΝ & ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ» και στην εσωτερική στήλη «ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ» και το έτος ίδρυσής του.
Όλα τα έγγραφα του ταμείου Αλληλεγγύης, σφραγίζονται με την στρογγυλή σφραγίδα και έχουν τις απαιτούμενες υπογραφές. 

Άρθρο 3     

Μέλη - Απώλεια ιδιότητας μέλους ή Διαγραφής

1) Τα μέλη του ταμείου διακρίνονται σε τακτικά και επίτιμα.

α) Τακτικά μέλη είναι όλοι οι εγγεγραμμένοι με την ιδιότητα του πολυτέκνου που είναι γραμμένοι στα μητρώα της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων, σύμφωνα με το άρθρο 3 του καταστατικού της Πολυτεκνικής Οργάνωσης. 

β) Επίτιμα μέλη γράφονται στο ταμείο, πρόσωπα που έχουν προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες σ’ αυτό ή έχουν προταθεί από τη Γενική Συνέλευση ή το Διοικητικό Συμβούλιο της Πολυτεκνικής Οργάνωσης για να στελεχώσουν την Διοικούσα Επιτροπή του ταμείου Αλληλεγγύης.

Τα επίτιμα μέλη έχουν το δικαίωμα να μετέχουν στις Γενικές Συνελεύσεις του ταμείου, με δικαίωμα λόγου και ψήφου στη Γ.Σ., στερούνται όμως το δικαίωμα ψήφου στην εκλογική διαδικασία και λήψεων παροχών από αυτό, όσοι δεν έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα.

2) Απώλεια της ιδιότητας μέλους επέρχεται όταν διαγραφεί από τα μητρώα της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων ή το ζητήσει με αίτησή του το οποιοδήποτε μέλος.

3) Μέλος, που προσκομίσει ψευδή δικαιολογητικά ή παραπλανήσει με κάθε τρόπο την απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου Αλληλεγγύης για ίδιον όφελος, διαγράφεται και δεν μπορεί να λάβει οποιαδήποτε παροχή, για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών.    

Άρθρο 4

Πόροι - Εισφορές


Πόροι του ταμείου είναι:

1) Τα ποσά που καταβάλλονται μέσω Τραπεζικού Λογαριασμού που έχει δημιουργηθεί, για τον υπόψη σκοπό του ταμείου, από μέλη, από Ευαισθητοποιημένους Πολίτες και Επιχειρήσεις. 

2) Τα έσοδα από κληροδοτήματα της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων.

3) Τα έσοδα από τις άδειες Στεγάστρων που εισπράττει κάθε έτος η Πολυτεκνική Οργάνωση.

4) Εισπράξεις από διάφορες Εκδηλώσεις, Παραστάσεις και λαχειοφόρους.

Άρθρο 5

Διοίκηση

Όργανα της Διοίκησης του Ταμείου Αλληλεγγύης είναι:

1. Η Γενική Συνέλευση,

2. Η Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Σ.) του Ταμείου Αλληλεγγύης,

3. Η Ελεγκτική Επιτροπή.

Η υπηρεσία των μελών, της Διοικούσας Επιτροπής και της Ελεγκτικής Επιτροπής προσφέρεται Δωρεάν.

Άρθρο 6 

Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.)

1. Η Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) είναι το ανώτατο όργανο του Ταμείου Αλληλεγγύης.

2. Αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία του ταμείου, εγκρίνει τον κανονισμό λειτουργίας και τα δικαιολογητικά που θα προβλέπονται ανά περίπτωση να καταθέσουν τα μέλη για έγκριση βοηθήματος.
3. Στη Γενική Συνέλευση συμμετέχουν όλα τα μέλη της Πολυτεκνικής Οργάνωσης καθώς και τα Επίτιμα μέλη. Κάθε μέλος διαθέτει μία και μόνο ψήφο.

4.  Η τακτική Συνέλευση συγκαλείται μια φορά το χρόνο, ταυτόχρονα με την τελευταία του έτους Γεν. Συνέλευση της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων.   

5. Βρίσκεται σε απαρτία σύμφωνα με τις προβλεπόμενες καταστατικές διατάξεις της Πολυτεκνικής Οργάνωσης.

6. Σ’ αυτήν υποβάλλεται η λογοδοσία της Διοικούσας Επιτροπής για την εν γένει δραστηριότητα και την Οικονομική διαχείριση του ταμείου Αλληλεγγύης, για το διαχειριστικό έτος που λήγει. 

7. Ενημερώνονται τα μέλη, για τον αριθμό των ευεργετημένων μελών και το ύψος των βοηθημάτων που τους χορηγήθηκε ανά μήνα, από το ταμείο.

8. Γίνεται ο προγραμματισμός για την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τους σκοπούς του ταμείου Αλληλεγγύης.

9. Μετά από εισήγηση της Ελεγκτικής Επιτροπής προς την Γενική Συνέλευση, αποφασίζεται η απαλλαγή από κάθε ευθύνη της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου, για την ελεγχομένη κατ’ έτος χρήση.

10. Έκτακτη Γενική Συνέλευση συγκαλείται, οποτεδήποτε κριθεί αναγκαίο από την Διοικούσα Επιτροπή ή την Ελεγκτική Επιτροπή. Επίσης έκτακτη Γενική Συνέλευση συγκαλείται, ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της Πολυτεκνικής Οργάνωσης ή όταν υποβληθεί στην Διοικούσα Επιτροπή του ταμείου, σχετική έγγραφη αίτηση από το ένα εικοστό (1/20), των ταμειακώς εντάξει μελών. 
Στο αίτημα για έκτακτη Γενική Συνέλευση θα πρέπει να αναγράφονται τα προτεινόμενα θέματα προς συζήτηση.    
Στην περίπτωση αυτή, η Διοικούσα Επιτροπή είναι υποχρεωμένη μέσα σε ένα (1) μήνα από την υποβολή του αιτήματος, να συγκαλέσει έκτακτη Γενική Συνέλευση, με αποκλειστικά θέματα για συζήτηση τα θέματα του αιτήματος.

Άρθρο 7

Διοικούσα Επιτροπή(Δ.Ε.) Ταμείου Αλληλεγγύης

1. Το ταμείο Αλληλεγγύης διοικείται από εννεαμελές (9) συμβούλιο που ονομάζεται Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.) του ταμείου Αλληλεγγύης.

2. Απαρτίζεται: 

α) Από πέντε (5) εκλεγμένα μέλη, από τις εκάστοτε αρχαιρεσίες της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων, σε ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο από αυτό των οργάνων της Πολυτεκνικής Οργάνωσης.

β) Δύο (2) τακτικά και δύο (2) αναπληρωματικά, από άτομα που βρίσκονται σε δημόσιες θέσεις ή φορείς, μετά από πρόταση της Γενικής Συνέλευσης του ταμείου ή του Διοικητικού Συμβουλίου της Πολυτεκνικής Οργάνωσης και με έγκριση της Γενικής Συνέλευσης και αποδεχτούν.   

γ) Τον εκάστοτε πρόεδρο της Πολυτεκνικής Οργάνωσης με έναν αναπληρωματικό του από το Δ.Σ., που θα ορίζεται με απόφαση στο Διοικητικό Συμβούλιο συγκρότησης του προεδρείου της Πολυτεκνικής Οργάνωσης.

δ) Τον Μητροπολίτη Πατρών, με αναπληρωματικό όποιον ο ίδιος θα ορίζει να τον αναπληροί.

3. Η θητεία της Διοικούσας Επιτροπής είναι τριετής για τα εκλεγμένα μέλη και για τα οριζόμενα έως την αναπλήρωσή τους.  

4. Η Διοικούσα Επιτροπή συνεδριάζει μια φορά κάθε μήνα, εφόσον έχουν υποβληθεί αιτήματα για παροχή ενίσχυσης και υπάρχουν στο λογαριασμό  του ταμείου χρηματικά ποσά για το σκοπό αυτό. Σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης Πολύτεκνης Οικογένειας, συνεδριάζει εκτάκτως νωρίτερα από το ανωτέρω διάστημα.   

5. Οι αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής για παροχή ενίσχυσης, λαμβάνονται με αυξημένη πλειοψηφία επί των παρόντων, ( με τα τρία τέταρτα ¾) προς το πλησιέστερο ακέραιο. Αποφάσεις μπορούν να προσβληθούν με ένσταση ενώπιον της Διοικούσας Επιτροπής του ταμείου, μόνο στην περίπτωση αναιτιολόγητης απόρριψης του σχετικού αιτήματος.

6. Για τα εκλεγμένα μέλη και τα αναπληρωματικά στην εκλογική διαδικασία για την Διοικούσα Επιτροπή του ταμείου είναι ασυμβίβαστο, στο ίδιο χρονικό διάστημα να είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Ελεγκτικής Επιτροπής  της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων.    

7. Τα πέντε (5) εκλεγμένα μέλη και οι επόμενοι αναπληρωματικοί, εκλέγονται ταυτόχρονα με την εκλογική διαδικασία της Πολυτεκνικής Οργάνωσης για Διοικητικό Συμβούλιο και Ελεγκτική Επιτροπή. Οι εκλογές, διενεργούνται με ενιαίο ψηφοδέλτιο αποκλειστικά για το ταμείο και εκλέγονται κατά σειρά ψήφων οι πλειοψηφούντες και όλοι οι υπόλοιποι είναι κατά σειρά ψήφων αναπληρωματικοί. Στο ενιαίο ψηφοδέλτιο, τίθεται ένας και μόνο σταυρός προτίμησης, για την εκλογή στην διοικούσα Επιτροπή του Ταμείου.  

8. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι μέλη της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων και να μην έχουν εκλεγεί περισσότερες από δύο θητείες στην Διοικούσα Επιτροπή του ταμείου. 

9. Δύναται, σε εκλεγμένα τακτικά μέλη του ταμείου, να δηλώσουν κώλυμα να παραστούν σε συνεδρίαση του ταμείου έναν μήνα πριν,  και να αναπληρώνονται από τους εκάστοτε επιλαχόντες του ψηφοδελτίου με σειρά σταυροδοσίας.  Μέλη που απουσιάζουν για τρεις συνεχόμενες  συνεδριάσεις αντικαθίστανται από τον επόμενο επιλαχόντα.

Άρθρο 8

Αρμοδιότητες Διοικούσας Επιτροπής

1. Η Διοικούσα Επιτροπή του Ταμείου Αλληλεγγύης, υποχρεούται στην εκπλήρωση  των σκοπών του ταμείου και του παρόντος καταστατικού, διαχειρίζεται τους πόρους, εκτελεί τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και τις διατάξεις του καταστατικού. 

2. Τα εκλεγέντα και τα υποδειχθέντα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.) του Ταμείου Αλληλεγγύης, συνέρχονται στην πρώτη από την εκλογή των πέντε (5) μελών από την εκλογική διαδικασία της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων συνεδρίαση, από τον απερχόμενο πρόεδρο του Ταμείου Αλληλεγγύης μέσα στο χρονικό διάστημα των δύο (2) μηνών. Στο διάστημα αυτό θα πρέπει να ορισθούν και οι τυχόν αλλαγές στα υποδειχθέντα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος καταστατικού.

3. Στην υπόψη συνεδρίαση εκλέγουν μεταξύ τους σε μυστική ψηφοφορία και με σχετική πλειοψηφία των παρόντων μελών, τον Πρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα και το Διαχειριστή (Ταμία).

4. Διαχειρίζεται τον Τραπεζικό λογαριασμό του Ταμείου Αλληλεγγύης και ορίζει σαν αποκλειστικούς υπεύθυνους για την κάθε τραπεζική κίνησή του, τον εκάστοτε, Πρόεδρο, Γενικό Γραμματέα και Διαχειριστή.     

Άρθρο 9

Πρόεδρος

1. Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου Αλληλεγγύης, συγκαλεί και διευθύνει τις συνεδριάσεις της Διοικούσας Επιτροπής, δίνει και αφαιρεί το λόγο στους αιτούντες, θέτει τα ζητήματα σε ψηφοφορία, κηρύσσει την έναρξη και την λήξη των συνεδριάσεων, ανακαλεί στην τάξη κάθε θορυβούντα. 

2. Εποπτεύει για την εκτέλεση των αποφάσεων της Διοικούσας Επιτροπής και των Γενικών Συνελεύσεων, εκπροσωπεί το ταμείο ενώπιον πάσης διοικητικής και δικαστικής αρχής.    
3. Ο πρόεδρος συνυπογράφει με τον Γενικό Γραμματέα κάθε εξερχόμενο έγγραφο ή εγκύκλιο του ταμείου προς τα μέλη ή σε οποιοδήποτε αρχή ή τρίτο.

4. Επίσης συνυπογράφει με τον Γενικό Γραμματέα και τον Διαχειριστή, τα εντάλματα πληρωμών προς τα μέλη, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής.

5. Σε όλα τα παραπάνω καθήκοντα του προέδρου αναπληρώνει, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος ο Αντιπρόεδρος.

Άρθρο 10  

Γενικός Γραμματέας

1. Ο Γενικός Γραμματέας του Ταμείου Αλληλεγγύης, τηρεί το πρωτόκολλο εισερχομένων-εξερχομένων εγγράφων και αλληλογραφίας.

2. Συντάσσει με τον πρόεδρο την ετήσια έκθεση πεπραγμένων και τηρεί τα πρακτικά συνεδριάσεων της Διοικούσας Επιτροπής του ταμείου, φυλάσσει τη σφραγίδα και το αρχείο του ταμείου.

3. Συνυπογράφει με τον Πρόεδρο κάθε έγγραφο, υπόμνημα, επιστολή προς τα μελή, τις αρχές ή οποιοδήποτε τρίτο.  

4. Επίσης συνυπογράφει με τον Πρόεδρο και τον Διαχειριστή τα εντάλματα πληρωμής των βοηθημάτων προς τα μέλη, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου.

5. Τον Γενικό Γραμματέα, όταν είναι απών ή κωλύεται, μπορεί να τον αναπληρώνει ένας από τους συμβούλους, οριζόμενος από την Διοικούσα Επιτροπή του ταμείου.

Άρθρο 11  

Διαχειριστής (Ταμίας)

1. Ο Διαχειριστής έχει την ευθύνη για την εκτέλεση των εντολών και των αποφάσεων της Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.) για τα οικονομικά.

2. Φροντίζει για τις εισπράξεις, τις πληρωμές και την τήρηση των λογιστικών βιβλίων και λοιπών οικονομικών στοιχείων του Ταμείου Αλληλεγγύης.

3. Κάθε μήνα υποβάλλει συνοπτική έκθεση στην Διοικούσα Επιτροπή σχετικά με τα έσοδα, τα έξοδα και την οικονομική κατάσταση του ταμείου Αλληλεγγύης.

4. Σε συνεργασία με την Διοικούσα Επιτροπή στο τέλος κάθε χρόνου, συντάσσει τον ισολογισμό του χρόνου που έληξε και τον προϋπολογισμό του νέου χρόνου.  

5. Επίσης συνυπογράφει με τον Πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα τα εντάλματα πληρωμής των βοηθημάτων προς τα μέλη, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου. 

6.Τον Διαχειριστή, όταν είναι απών ή κωλύεται, μπορεί να τον αναπληρώνει ένας από τους συμβούλους, οριζόμενος από την Διοικούσα Επιτροπή του ταμείου.

Άρθρο 12

Ελεγκτική Επιτροπή

1. Η εκάστοτε Ελεγκτική Επιτροπή που έχει εκλεγεί στην Πολυτεκνική Οργάνωση Πατρών και Περιχώρων, εποπτεύει και ελέγχει, παράλληλα με την Πολυτεκνική οργάνωση, και τις πράξεις διοίκησης του ταμείου Αλληλεγγύης, σύμφωνα με τις διατάξεις των Νόμων, του καταστατικού του ταμείου και τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων. 

2. Συντάσσει την έκθεση για τη διαχείριση της Διοικούσας Επιτροπής του ταμείου Αλληλεγγύης και την υποβάλει στην Γενική Συνέλευση.

3. Τηρεί βιβλίο πρακτικών, στο οποίο καταχωρούνται τα πρακτικά και οι αποφάσεις που αφορούν τους ελέγχους που πραγματοποίησε, καθώς και οι εκθέσεις της, που συντάχθηκαν για την Γενική Συνέλευση του ταμείου, σε κάθε έτος χρήσης.    

Άρθρο 13

Οικονομική Διαχείριση - Διοικητική Υποστήριξη

1. Οι πληρωμές ενεργούνται μετά από απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου Αλληλεγγύης.

2. Για κάθε πληρωμή εκδίδονται τα σχετικά παραστατικά που φέρουν τις υπογραφές, του Προέδρου, του Γενικού Γραμματέα και του Διαχειριστή ( ταμία), του Τραπεζικού Λογαριασμού του Ταμείου Αλληλεγγύης.

3. Η Διοικητική και Γραμματειακή Υποστήριξη του Ταμείου Αλληλεγγύης, παρέχεται από το προσωπικό της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων, καθώς και από εθελοντές μέλη του.

4. Από τη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.) του Ταμείου Αλληλεγγύης τηρούνται τα παρακάτω βιβλία:

α) Βιβλίο Πρακτικών Συνεδριάσεων της Διοικούσας Επιτροπής.
β) Βιβλίο Ταμείου και κινήσεως Τραπεζικού Λογαριασμού.
γ) Βιβλίο χορηγούμενων Βοηθημάτων.
δ) Βιβλίο Πρωτοκόλλου και Αλληλογραφίας.
ε) Βιβλίο Ετήσιων Απολογισμών.
στ) Μητρώο Επίτιμων Μελών του Ταμείου Αλληλεγγύης.  

5. Οι Μεταφορές - Αναλήψεις εκ των κατατεθειμένων Κεφαλαίων του Ταμείου Αλληλεγγύης, ενεργούνται πάντοτε από κοινού από τον Πρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα και το Διαχειριστή (ταμία), οι οποίοι υπογράφουν τα σχετικά έγγραφα με την σφραγίδα του Ταμείου, υλοποιώντας τις αποφάσεις τις Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.). 

6. Δεν επιτρέπεται, η μεταφορά ποσών του Τραπεζικού Λογαριασμού του Ταμείου Αλληλεγγύης σε άλλον λογαριασμό της Πολυτεκνικής Οργάνωσης ή να διατεθούν σε σκοπούς πέραν των καταστατικών προβλέψεων του Ταμείου Αλληλεγγύης.     

Άρθρο 14

Παροχές 

Το Ταμείο Αλληλεγγύης παρέχει μετά από απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.) :

1. Έκτακτη Οικονομική Ενίσχυση στα μέλη του που αντιμετωπίζουν προβλήματα Υγείας, Απώλειας Εισοδήματος ή προσωρινά και αποδειγμένα έκτακτα έξοδα που επιβαρύνουν τον Οικογενειακό Προϋπολογισμό, εφόσον και η Διοικούσα Επιτροπή κρίνει αναγκαία την χορήγηση βοηθήματος.

2. Το ποσό της Οικονομικής Ενίσχυσης θα χορηγείται εφάπαξ και μόνο μέσω του λογαριασμού (Τραπέζης ή ΕΛΤΑ) είσπραξης των Πολυτεκνικών Επιδομάτων του κάθε δικαιούχου. Το υπ’ όψιν βοήθημα, θα ανέρχεται έως το βασικό μισθό της εκάστοτε Ε.Σ.Σ.Ε. που  ισχύει για τον Ιδιωτικό Τομέα, την χρονική στιγμή της  απόφασης χορήγησης από την Διοικούσα Επιτροπή.

3. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για λόγους υγείας η Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.), μπορεί να χορηγήσει έως το διπλάσιο του ποσού της ενίσχυσης για βοήθημα.

Άρθρο 15      

Δικαιολογητικά 

Προκειμένου να χορηγηθεί οικονομική ενίσχυση από το Ταμείο Αλληλεγγύης, το κάθε ενδιαφερόμενο μέλος της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων θα πρέπει, να υποβάλει στα γραφεία την Οργάνωσης αίτημα με τα κάτωθι δικαιολογητικά :

1. Έγγραφο αίτημα στο οποίο να εκτίθενται οι λόγοι για τους οποίους είναι αναγκαία η παροχή ενίσχυσης.

2. Αντίγραφο του τελευταίου εκκαθαριστικού της ΔΟΥ που υπάγεται.

3. Αντίγραφα τυχόν Ιατρικών Γνωματεύσεων ή Παραπεμπτικών Εξετάσεων. 
4. Αντίγραφα αποδείξεων καταβολής για τα έκτακτα έξοδα των οποίων ζητείται η συνδρομή του Ταμείου Αλληλεγγύης.

5. Απαραιτήτως βεβαίωση εκπαιδευτικού ιδρύματος για καθένα από τα προστατευόμενα μέλη της Πολυτεκνικής Οικογένειας, σύμφωνα με την οποία θα βεβαιώνεται ότι παρακολουθεί την προβλεπόμενη εκπαιδευτική διαδικασία, που απορρέουν από τους Νόμους του Κράτους. 

6. Σε περιπτώσεις που είναι Άνεργα μέλη της Οικογένειας, θα προσκομίζεται αντίστοιχα αντίγραφο της κάρτας Ανεργίας.

7. Οποιαδήποτε άλλα δικαιολογητικά ζητηθούν από την Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.) του Ταμείου Αλληλεγγύης, ανάλογα με τη φύση του προβλήματος που περιγράφεται στο κατατεθειμένο αίτημα. 

Άρθρο 16     

Διαδικασία

Η διαδικασία για την παροχή Οικονομικής Ενίσχυσης από το Ταμείο Αλληλεγγύης, θα προβλέπεται μέσω της Σύνταξης Κανονισμού που θα εκπονηθεί από το ταμείο με τα αιτούμενα δικαιολογητικά και θα προβλέπει :

1. Υποβολή αιτήματος και των απαιτούμενων δικαιολογητικών στα γραφεία της Πολυτεκνικής Οργάνωσης.

2. Συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.) κατά το χρόνο που αναφέρεται στο παρόν καταστατικό και για την επεξεργασία του αιτήματός του.    

3. Έκδοση απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.) του Ταμείου Αλληλεγγύης, για την έγκριση και το ύψος του ποσού ενίσχυσης. Σε περιπτώσεις απόρριψης, δίναται να κατατεθεί αίτημα επανεξέτασης σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος καταστατικού.

4. Ενημέρωση του ενδιαφερόμενου και πρόσκλησή του για αποδοχή της απόφασης εντός του μήνα. Σε περίπτωση που δεν προσέλθει μέσα στο υπ΄όψιν χρονικό διάστημα, θεωρείται ότι το μέλος δεν την αποδέχεται και η αίτησή του αρχειοθετείται.  

5. Υπογραφή εγγράφου αποδοχής της ενίσχυσης από τον ενδιαφερόμενο, στο οποίο θα αναφέρεται συνοπτικά το αίτημα, η απόφαση της επιτροπής και το ύψος της ενίσχυσης.

6. Κατάθεση στο λογαριασμό είσπραξης των Πολυτεκνικών Επιδομάτων του Ο.Γ.Α., που υποδεικνύει το αιτούμενο μέλος και στον οποίο είναι συνδικαιούχος.       
Σε καμία περίπτωση το ποσό δεν θα αποδίδεται απευθείας στο δικαιούχο σε μετρητά.

8. Η οικονομική ενίσχυση από το Ταμείο Αλληλεγγύης δεν επιτρέπεται να χορηγηθεί περισσότερες από μία (1) φορά μέσα στο ίδιο οικονομικό έτος, έκτος και εάν αφόρα σοβαρό πρόβλημα υγείας, που δύναται μετά από απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής να εγκρίνει.

9. Για την εξέταση των αιτημάτων θα τηρείται αυστηρά το πρωτόκολλο κατάθεσης του αιτήματος του ενδιαφερομένου στην Πολυτεκνική Οργάνωση.

10. Κατ’ εξαίρεση και μόνο για σοβαρά προβλήματα υγείας και με τη σύμφωνη γνώμη όλων των μελών της Διοικούσας Επιτροπής μπορεί να παραβλεφθεί η σειρά εξέτασης των αιτημάτων. 

Άρθρο 17     

Τροποποίηση Καταστατικού - Διάλυση Ταμείου Αλληλεγγύης

1. Η τροποποίηση του καταστατικού ή η διάλυση του Ταμείου Αλληλεγγύης, γίνονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης που συγκαλείται για το σκοπό αυτό και απαρτίζεται από το ένα δεύτερο (½) των ταμειακά εντάξει μελών του.

2. Η απόφαση για τροποποίηση ή διάλυση του ταμείου λαμβάνεται, με πλειοψηφία των τριών τετάρτων (¾) των παρόντων μελών στη Γενική Συνέλευση που συγκλήθηκε για το σκοπό αυτό.

3. Εάν δεν καταστεί η απαιτούμενη καταστατική πλειοψηφία, που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, μπορεί να γίνει τροποποίηση ή διάλυση του ταμείου εφόσον, παρθεί απόφαση με τα τρία τέταρτα (¾) των παρόντων μελών στη Γενική Συνέλευση και επικυρωθεί στην επόμενη τακτική Γενική Συνέλευση του ταμείου, μετά από ένα έτος, με πλειοψηφία των τριών τετάρτων (¾) των παρόντων μελών της Γενικής Συνέλευσης, που έχει συγκληθεί για τον σκοπό αυτό.  

4. Σε περίπτωση διάλυσης του Ταμείου Αλληλεγγύης, το υπόλοιπο του Τραπεζικού λογαριασμού δεν μεταφέρεται σε άλλον λογαριασμό ή σκοπό της Πολυτεκνικής Οργάνωσης Πατρών και Περιχώρων.

5. Εάν αποφασιστεί η διάλυση του Ταμείου Αλληλεγγύης, ζητείται από την Τράπεζα το «κλείσιμο» από τυχόν αιτήματος καταθέσεων από μέλη ή φορείς και το ταμειακό υπόλοιπο θα διατεθεί σε βοηθήματα μελών της Οργάνωσης μέχρι να μηδενιστεί, με ευθύνη του Διοικητικού Συμβουλίου της Πολυτεκνικής Οργάνωσης, σύμφωνα με τις καταστατικές διαδικασίες του  Ταμείου Αλληλεγγύης.

Άρθρο 18       

Εσωτερικός Κανονισμός

1. Θέματα λειτουργίας του Ταμείου Αλληλεγγύης που δεν συμπεριλαμβάνονται στο παρόν καταστατικό, ρυθμίζονται από Εσωτερικό Κανονισμό, που θα εισηγηθεί η Διοικούσα Επιτροπή του Ταμείου Αλληλεγγύης στην  Γενική Συνέλευση και  θα συνταχθεί από επιτροπή που θα ορίσει για το σκοπό αυτό.

2. Ο κανονισμός αυτός θα εγκριθεί στην πρώτη Γενική Συνέλευση του Ταμείου Αλληλεγγύης με πλειοψηφία τριών τετάρτων (¾) των παρόντων μελών. 

3. Κάθε τροποποίηση του εσωτερικού κανονισμού μπορεί να πραγματοποιηθεί, μετά το πέρας τουλάχιστον δύο (2) ετών από την προηγούμενη τροποποίηση, με πλειοψηφία των παρόντων μελών. 

4. Μέχρι της εγκρίσεως του εσωτερικού κανονισμού του Ταμείου Αλληλεγγύης, τα σχετικά θέματα θα αντιμετωπίζονται με αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής (Δ.Ε.) του ταμείου.

Μέσω διαδικτύου στις Ηλεκτρονικές Δ/νσεις:
  pparembasi@gmail.com, polytek@otenet.gr   

Για την πολυτεκνική Παρέμβαση οι :

Αβραμόπουλος Βασίλειος                                                     Μαστρογιαννόπουλος Γεώργιος                                                    
Λεχουρίτης Αντώνιος                                                             Ηλιόπουλος Χρήστος
Κανελλόπουλος Θεόδωρος                                                   Μπαϊρακτάρη Τούλα
Σταθοπούλου Ελένη                                                               Θεοδωρακόπουλος Λάμπρος
Γκόβας Αντρέας                                                              Νικολόπουλος Αθανάσιος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου